Методичне обєднання

Методичне обєднання вчителів природничо-математичного                                                        циклу
Мета, завдання, принципи та пріоритетні напрями
впровадження природничо-математичного напряму навчання

Мета профільного навчання природничо-математичного напряму - забезпечення рівного доступу учнівської молоді до здобуття якісної загальноосвітньої, профільної та початкової допрофесійної підготовки у галузі природничо-математичних дисциплін у контексті реалізації завдань професійної орієнтації та неперервної освіти впродовж усього життя; формування особистості, здатної до активної безстресової соціалізації і самореалізації, професійного зростання й соціальної мобільності в умовах реформування сучасного суспільства, зокрема, в умовах його глобалізації та інформатизації.
Профільне навчання спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності природничо-математичного напряму, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти.
Найважливішими завданнями природничо-математичної освіти є:
• створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів в процесі їхньої загальноосвітньої і профільної природничо-математичної підготовки;
• забезпечення альтернативних можливостей для одержання освіти відповідно до індивідуальних потреб і здібностей;
• формування у випускника школи наукового світогляду у галузі природничо-математичних дисциплін з метою забезпечення його свідомого професійного самовизначення;
• відбір і структурування навчального матеріалу на засадах інтеграції та диференціації;
• забезпечення системи варіативного навчання;
• запровадження сучасних навчальних технологій;
• забезпечення наступно-перспективних зв'язків між загальною середньою і професійною.
1.1. Принципи відбору змісту освіти і реалізації природничо-математичного напряму навчання.
 При визначенні принципів відбору змісту освіти школи природничо-математичного напряму враховуються всі основні принципи профільної освіти: випереджувальний характер допрофесійної підготовки; неперервність; фундаменталізація; інтеграція допрофесійної освіти і науки; рівний доступ до здобуття якісної освіти дітьми з різними стартовими можливостями; гнучкість і взаємозв'язок процесу профільного навчання; диверсифікація; стандартизація, єдність профільного навчання і виховання; екологізація; варіативність, індивідуалізація і диференціація. Крім того, пріоритетними визначаються принципи
1.1.1.Науковості.
До змісту навчання повинні включатися тільки достовірні наукові знання у формі, яка відповідає науковій моделі певного рівня адекватності.
1.1.2.Доступності.
Відтворення навчального матеріалу сучасними засобами інформаційно-комунікаційних технологій повинно відбуватись у вигляді моделей, які є адекватними науковому знанню й одночасно доступними для розуміння учнями, повинні дозволяти свій розвиток у напрямку збільшення їх адекватності. Способи подання навчального матеріалу, форми і методи організації навчальної діяльності мають відповідати рівню підготовки учнів (наявним знанням, умінням і навичкам) і їх віковим особливостям.
1.1.3.Адаптивності.
 При відборі змісту навчання з інформаційно-технологічного профілю має передбачатися реалізація індивідуального підходу до учня, врахування його індивідуальних можливостей щодо сприймання і засвоєння навчального матеріалу.
1.1.4.Систематичності і послідовності викладу навчального матеріалу, зв'язку навчання з практикою.
Необхідно, щоб знання, уміння й навички формувалися за певною педагогічною системою, у певній логічній послідовності й знаходили безпосереднє застосування в житті. Зазначене передбачає створення передумов формування учнем особистісної моделі знань (ОМЗ), яка повинна бути внутрішньо несуперечливою системою, відповідати цілям навчання.
1.1.5.Свідомого ставлення учня до навчання, самостійності і активізації його діяльності.
При відборі змісту навчання з природничо-математичного профілю мають забезпечуватися самостійні дії учня щодо пошуку й отримання необхідної навчальної інформації за умови чіткого розуміння кінцевих цілей і завдань навчальної діяльності.
1.1.6.Забезпечення інтерактивності навчання та різнопланового зворотного зв'язку.
При реалізації профільного природничо-математичного навчання передбачається використання навчальних комп'ютерних програм, наявність зручного діалогу у режимі інтерактивної взаємодії "учень-програма" й можливості його організації за вимогою користувача, сугестивний зворотний зв'язок, що здійснює контроль і корекцію дій учня, надає рекомендації щодо подальшої роботи з програмою, реалізує постійний доступ до довідкової і методичної інформації.
1.1.7.Розвитку інтелектуального потенціалу учня,
що передбачає:
• формування певного стилю мислення (наприклад, алгоритмічного, наочно-образного, теоретичного);
• формування вмінь приймати оптимальне (раціональне) рішення або ж варіативні рішення у складних обставинах;
• формування умінь щодо опрацювання інформації із застосуванням певних систем і технологій.

                                                                                                   «ЗАТВЕРДЖЕНО»
на засіданні методичної ради школи
Протокол №1 від «02» вересня 2016 року
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ
1. Загальні положення
1.1. Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу є основним структурним підрозділом методичної служби Веренчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району, що здійснює проведення навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної й позакласної роботи з кількома спорідненими навчальними предметами.
1.2. Методичне об’єднання створюється, коли є не менше п’яти вчителів з одного предмета або з однієї освітньої галузі. До складу методичного об'єднання можуть входити основні вчителі та вчителі за сумісництвом.
1.3. Учителі, що входять до складу методичного об’єднання, здійснюють під­готовку учнів за предметами відповідної освітньої галузі. Форми навчан­ня — денна, екстернат і індивідуальна. Перелік предметів, за якими до­пускається екстернат і індивідуальне навчання, також установлюється Міністром освіти України.
1.4. Навчання здійснюється українською мовою – державною мовою України.
1.5. Методичне об’єднання створюється, реорганізується й ліквідується директором школи за поданням заступника директора з навчально-виховної роботи.
1.6. Методичне об’єднання безпосередньо підкоряється заступникові дирек­тора з навчально-виховної роботи.
1.7. Методичне об’єднання у своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується Конституцією й законами України, указами Пре­зидента України, рішеннями Уряду України, органів керування освітою всіх рівнів з питань утворення й виховання учнів, а також Уставом і локальни­ми правовими актами школи, наказами й розпорядженнями директора.
1.8. Навчально-виховну, методичну й дослідно-експериментальну роботу методичне об’єднання здійснює на основі цього Положення, наказів і директив Міністра освіти України, а також рекомендацій Комітету освіти. Щодо питань внутрішнього порядку воно керується правилами й нормами охорони праці, техніки безпеки й протипожежного захисту, статутом шко­ли, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, трудовими договорами (контрактами).
2. Завдання та напрями діяльності МО вчителів природничо-математичного циклу
2.1. Задоволення потреб учнів в інтелектуальному, культурному й мораль­ному розвитку.
2.2.        Організація й проведення на високому професійному рівні навчально-виховної, методичної й дослідно-експериментальної роботи з однієї або кількох споріднених дисциплін;
2.3.        Удосконалювання методики проведення різних видів занять і їх нав­чально методичного й матеріально-технічного забезпечення;
2.4.  Підвищення педагогічної кваліфікації вчителів;
2.5.   Проведення педагогічних експериментів;
2.6.        Організація й проведення роботи щодо професійної орієнтації випуск­ників і підготовка їх до вступу у вищі навчальні заклади.

3. Основні форми роботи в МО вчителів природничо-математичного циклу
3.1. Проведення педагогічних експериментів із проблем методики навчання й виховання учнів і впровадження їхніх результатів в освітній процес.
3.2. Круглі столи, наради й семінари з навчально-методичних питань, твор­чі звіти вчителів і т.п.
3.3. Засідання методичного об’єднання із питань методики навчання й вихо­вання учнів.
3.4. Відкриті уроки й позакласні заходи щодо предмета.
3.5. Лекції, доповіді, повідомлення й дискусії з методики навчання й вихо­вання, питань загальної педагогіки й психології.
3.6. Вивчення й реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду.
3.7. Проведення предметних і методичних тижнів.
3.8. Взаємовідвідування уроків.
3.9. Контроль за якістю проведення навчальних занять.

4. Основні напрями діяльності МО вчителів природничо-математичного циклу
4.1. Аналіз результатів освітньої діяльності за предметами.
4.2. Участь у розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту навчальних курсів.
4.3. Розробка інтегрованих навчальних програм з досліджуваних предметів і узгодження їх із програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.
4.4. Підготовка й обговорення рукописів навчально-методичних посібників і дидактичних матеріалів з предметів.
4.5. Проведення відкритих занять і відкритих позакласних заходів щодо предметів;
4.6. Підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації й кваліфікаційного розряду вчителів.
4.7. Обговорення доповідей щодо методики викладу принципових питань програми, обговорення й затвердження календарно-тематичних планів.
4.8. Обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них.
4.9. Розгляд питань організації, керівництва й контролю дослідницькою роботою учнів.
4.10. Організація й проведення педагогічних експериментів щодо пошуку й впровадження нових інформаційних технологій навчання.
4.11. Застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчаль­них курсів експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.
4.12. Розробка й удосконалювання засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їхнього використання в навчальному процесі.
4.13. Удосконалювання навчально-лабораторної бази (лабораторних і спе­ціальних класів, кабінетів, локальних обчислювальних мереж і їхнього програмного забезпечення).
4.14. Взаємні відвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між учителями різних методичних об'єднань із метою обміну досвідом і вдосконалювання методики викладання навчальних предметів.
4.15. Спільні засідання зі спорідненими й взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи.
4.16. Вивчення досвіду роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи;
4.17. Вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями й малодосвідченими вчителями;
4.18. Розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань за предметами.
5. Організація роботи МО вчителів природничо-математичного циклу
5.1. Очолює методичне об’єднання керівник, що призначається директором школи із найбільш досвідчених педагогів зі згоди членів методичного об’єднання.
5.2. Робота методичного об’єднання проводиться відповідно до плану робо­ти на поточний навчальний рік. План укладається керівником методичного об’єднання, розглядається на засіданні методичного об’єднання, узгоджуєть­ся із заступником директора з методичної роботи й затверджується дирек­тором школи.
5.3. Засідання методичного об’єднання проводити не рідше 1 разу на чверть. Про час і місце проведення засідання керівник методичного об’єднання зобов’язаний повідомити заступника директора школи з методичної робо­ти (заступника директора школи з навчально-виховної роботи). За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які фік­суються в журналі протоколів. Рекомендації підписуються керівником мето­дичного об’єднання.
5.4. При розгляді питань, що торкаються тематики або інтересів інших ме­тодичних об’єднань, на засідання необхідно запрошувати їхніх керівників (учителів).
6. Завдання керівника МО
6.1. Аналіз результатів організації вчителем навчально-виховної діяльності учнів із предметів, що є складовими методичного об’єднання.
6.2. Організація взаємодії вчителів методичного об’єднання, вивчення стану викладання предмета, ведення вчителем шкільної документації.
6.3. Організація взаємовідвідування уроків, позакласних заходів з предметів, що є складовими методичного об’єднання, та взаємодопомога.
6.4. Забезпечення організації заходів, спрямованих на професійне зростання вчителів, зокрема молодих та новопризначених.
7. Обов’язки керівника МО
7.1. Керівник  МО проводить засідання не менше ніж 4 рази на рік згідно з планом.
7.2. Керівник  МО складає план роботи на навчальний рік, який узгоджує з вчителями-предметниками та який затверджує методична рада школи.
7.3. Керівник  МО звітує про свою роботу перед педагогічною радою школи не менше як один раз на рік.
7.4. Керівник  МО контролює виконання календарно-тематичних планів, разом із заступником з НВР організовує вивчення стану викладання предмета (якість, результативність), ведення шкільної документації вчителями-предметниками.
8. Права керівника  МО
8.1. Керівник  МО має право на відвідування та аналіз уроку, позакласних заходів з предмета, що є складовим методичного об’єднання, шкільної документації вчителів, що входять в МО.
8.2. Керівник  МО має право звертатися за консультацію до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу в школі, виконання трудової дисципліни вчителями, що входять до складу методичного об’єднання.
8.3. Готувати пропозиції та рекомендації вчителям для підвищення кваліфікаційного розряду.
8.4. Рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації.
8.5. Ставити питання перед адміністрацією школи про заохочення вчителів.
9. Обов’язки вчителів, що входять до складу МО
9.1. Організовувати навчально-виховну роботу з урахуванням основних завдань життєдіяльності школи, науково-методичної проблеми школи та методичного об’єднання, особисто вчителя.
9.2. Організовувати свою діяльність з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (навчально-виховна, методична робота).
9.3. Планувати свою діяльність з урахуванням охорони здоров’я та життя дітей, заходів з техніки безпеки.
9.4. Організовувати свою діяльність з питань співпраці з батьками та вчителями щодо підвищення якості навчально-виховного процесу, поліпшення якості педагогічної праці.
10. Права вчителів, які входять до складу МО вчителів природничо-математич-ного циклу
10.1. Готувати пропозиції й рекомендувати вчителів на підвищення кваліфі­каційного розряду.
10.2. Висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в школі.
10.3. Порушувати питання про публікацію матеріалів щодо передового пе­дагогічного досвіду, накопиченого в методичному об’єднанні.
10.4. Порушувати питання перед адміністрацією школи про заохочення вчи­телів методичного об’єднання за активну участь в експериментальній діяльності.
10.5. Рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації.
10.6. Звертатися за консультаціями із проблем навчальної діяльності й ви­ховання учнів до заступників директора школи.
10.7. Вносити пропозиції щодо організації й змісту атестації вчителів.
10.8. Висувати від методичного об’єднання вчителів для участі в конкурсі «Учитель року»

11. ДОКУМЕНТАЦІЯ МО  вчителів природничо-математичного циклу
Для нормальної роботи в методичному об’єднанні мають бути такі до­кументи:
1.                    Наказ про відкриття МО.
2.                    Наказ про призначення на посаду керівника методичного об’єднання.
3.                    Положення про методичне об’єднання.
4.                    Функціональні обов’язки вчителів МО.
5.                    Аналіз роботи за минулий рік.
6.                    Тема методичної роботи, її мета, пріоритетні напрямки й завдання на новий навчальний рік.
7.                    План роботи МО на поточний навчальний рік.
8.                    План-сітка роботи МО на кожний місяць.
9.                    Банк даних про вчителів МО: кількісний і якісний склад (вік, освіта, спеціальність, предмет, що викладається, загальний стаж і педагогічний, кваліфікаційна категорія, нагороди, звання, домашній телефон).
10.               Відомості про теми самоосвіти вчителів МО.
11.               Графік проведення нарад, конференцій, семінарів, круглих столів, твор­чих звітів, ділових ігор і т.д. у МО.
12.               Перспективний план атестації учителів МО.
13.               Графік проходження атестації учителів МО на поточний рік.
14.               Перспективний план підвищення кваліфікації вчителів МО.
15.               Графік підвищення кваліфікації вчителів МО на поточний рік.
16.               Графік проведення поточних контрольних робіт (вносять самі вчителі або керівник методичного об’єднання. Мета: попередження перевантажень учнів – не більше однієї контрольної роботи на день).
17.               Графік адміністративних контрольних робіт на чверть.
18.               Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів з предмета вчителями МО.
19.               Адреси професійного досвіду МО.
20.               Відомості про професійні потреби вчителів МО.
21.               Програми (авторські з предмета, факультативів, гуртків).
22.               Інформація про навчальні програми і їхнє навчально-методичне забез­печення з предмета.
23.               Календарно-тематичне планування (з індивідуальних, фа­культативних занять, гуртків з предмета).
25.  План роботи з молодими й щойно прибулими фахівцями в МО.
26.              План проведення предметного тижня.
27.              ВШК (експрес, інформаційні й аналітичні довідки, діагностика).
28.              Протоколи засідань МО.
12. Контроль за діяльністю МО вчителів природничо-математичного циклу
12.1. Контроль за діяльністю методичних об’єднань здійснюється директором школи, його заступником з навчально-виховної роботи від­повідно до планів методичної роботи школи й внутрішньошкільного кон­тролю, затверджуваними директором школи.


«ОБГОВОРЕНО»
на засіданні шкільного методичного об’єднання
 вчителів природничо-математичного циклу
Протокол №1 від «02» вересня 2016 року
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
на засіданні методичної ради школи
 Протокол №1 від «02» вересня 2016 року
ПОЛОЖЕННЯ
про методичну роботу вчителя методичного об’єднання
1. Загальні положення
1.1. Вчитель методичного об’єднання – ключова постать у сучасному освітньому процесі. Від його підготовки залежить якість шкільної освіти, рівень духовної культури суспільства, утвердження демократичних принципів та процесів.
1.2. Науково-методична робота вчителя методичного об’єднання – усвідомлена, цілеспрямована, планомірна та неперервна робота педагогів, спрямована на вдосконалення теоретичної, практичної підготовки, необхідної для практичної діяльності.
1.3. Результатом методичної роботи вчителя методичного об’єднання є формування творчої активності, розвитку ініціативи педагога, узагальнення і поширення його досвіду, зростання авторитету.
2. Завдання та напрямки діяльності
Основними  завданнями вчителя методичного об’єднання є:
2.1. Формування потреби до неперервної освіти та самоосвіти впродовж життя.
2.2. Формування високого рівня культури, зокрема правової.
2.3. Розвиток здатності до творчої діяльності.
2.4. Готовність до співробітництва, толерантність, терпимість до іншої думки.
2.5. Уміння вести діалог, шукати і знаходити розумні компроміси.
2.6. Розвиток здатності до самоорганізації.
Основні напрями роботи вчителя методичного об’єднання:
2.7.  Участь у роботі методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу, творчих груп, створених з метою реалізації програм і проектів, які існують у школі.
2.8. Участь у педагогічних радах, педконсиліумах з метою колективного розв’язання педагогічних ситуацій.
2.9. Участь у науково-практичних конференціях, семінарах, тренінгах, які проводяться у школі, в районі та області.
2.10. Участь у співбесіді з відповідальним членом адміністрації, керівником методичного об’єднання з питань, які належать до їх компетенції.
2.11. Участь у підготовці та проведенні засідань методичного об’єднання, оперативно-методичних нарад.
3. Організаційна робота
Методичну діяльність планує керівник методичного об’єднання координують та затверджують на засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу.
4. Права вчителя МО на підвищення фахової майстерності
4.1. Учитель має право на вибір форм, методів, технологій викладання навчального матеріалу, які відповідають основним положенням законодавчих документів у сфері освіти та не входять у протиріччя з основними завданнями організації життєдіяльності школи.
4.2. Учитель має право самостійно обирати форми й методи підвищення особистої фахової майстерності.
5. Обов’язки вчителя МО щодо підвищення фахової майстерності
Учитель методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу зобов’язаний:
5.1. Організувати особисту діяльність з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності через участь у роботи МО відповідно до програми самоосвіти, саморозвитку та самореалізації вчителя школи.
5.2. Організовувати роботу з обдарованими, здібними учнями (наукова/дослідна/проектна/«олімпіадна» робота) та з учнями інших груп за рівнем навченості.
5.3. Планувати свою діяльність з урахуванням охорони здоров’я та життя дітей, заходів з техніки безпеки.
5.4. Організовувати свою діяльність з питань співпраці з батьками та вчителями щодо підвищення якості навчально-виховного процесу, поліпшення якості педагогічної праці.
6. Документація
6.1. Методична картка – як результат фахової методичної роботи.
6.2. Портфоліо вчителя.
6.3.Тексти особистих видань, публікацій тощо.
7. Керівництво діяльністю
Керівництво методичною діяльністю вчителя здійснюють відповідальний член адміністрації, керівник методичного об’єднання.


«ОБГОВОРЕНО»
на засіданні шкільного методичного об’єднання
 вчителів природничо-математичного циклу
Протокол №1 від «02» вересня 2016 року

Мета роботи методичного об’єднання:
В.О. Сухомлинський стверджував, що навчально-виховний процес має три джерела: науку, майстерність і мистецтво, тому мета роботи МО - прагнути досконало володіти наукою, майстерністю та мистецтвом, щоб добре керувати навчально-виховним процесом.
Завдання:
Ø  забезпечення зростання фахової підготовки вчителів, організацію та вивчення педагогічних ідей оновлення та впровадження їх у практику роботи вчителів; опанування педагогами інноваційних методик і форм навчання;
Ø  використання інтерактивних технологій навчання в організації навчального процесу;
Ø  пошук шляхів, засобів, можливостей скорочення витрат навчального часу.


Склад МО  вчителів природничо-математичного циклу
Шкільне МО вчителів природничо-математичного напрямку складається з       педагогічних працівників:
Сав'юк Л.М. – вчитель математики, вища категорія
Музика С.Д.  – вчитель математики,
Руснак М.В. – вчитель математики
Петрусяк І.М.  – вчитель хімії, вища категорія, методист
Кривак Ю.В. – вчитель інформатики, І категорія
Мороз Р.В.  – вчитель інформатики,
Кривак Н.Г. – вчитель біології,
Поклітар Л.П. - вчитель біології, вища категорыя
Васкан М.Г. – вчитель географії, І категорія
Свищ О.Д. - вчитель географії,
Гладюк Г.С. – вчитель фізики, спеціаліст


Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Сав'юк Любов Михайлівна
Інформаційні дані
1.
Дата народження
15.09.1959 р.
2.
Стать
жіноча
3.
Нагороди
Відмінник освіти України
4.
Посада
вчитель математики
5.
Присвоєна категорія, звання
Вища, старший вчитель
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧДУ 1981 р.
8.
Спеціальність за освітою
вчитель математики
9.
Загальний педагогічний стаж
34 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
1981 р.
11.
Предмет, який викладає
математика
12.
Домашня адреса, телефон
с. Веренчанка, вул.

Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Музика Світлана Дмитрівна
Інформаційні дані
1.
Дата народження
21.11.1982 р.
2.
Стать
жіноча
3.
Нагороди
4.
Посада
вчитель математики
5.
Присвоєна категорія, звання
ІІ
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧНУ 2005 р.
8.
Спеціальність за освітою
вчитель математики
9.
Загальний педагогічний стаж
7 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
2007 р.
11.
Предмет, який викладає
математика
12.
Домашня адреса, телефон
м.Заставна, вул.



Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Петрусяк Іван Миколайович
Інформаційні дані
1.
Дата народження
18.11.1951 р.
2.
Стать
чоловіча
3.
Нагороди
4.
Посада
вчитель хімії
5.
Присвоєна категорія, звання
Вища, вчитель-методист
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧДУ 1974 р.
8.
Спеціальність за освітою
вчитель хімії
9.
Загальний педагогічний стаж
41 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
1977 р.
11.
Предмет, який викладає
хімія
12.
Домашня адреса, телефон
С.Кадубівці, вул..


Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Руснак Марина Василівна
Інформаційні дані
1.
Дата народження
31.01.1986 р.
2.
Стать
жіноча
3.
Нагороди
4.
Посада
вчитель математики
5.
Присвоєна категорія, звання
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧНУ 2008 р.
8.
Спеціальність за освітою
вчитель математики
9.
Загальний педагогічний стаж
7 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
2007 р.
11.
Предмет, який викладає
Математика, фізика
12.
Домашня адреса, телефон
М. Кіцмань, вул..



Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Гладюк
 Галина Степанівна
Інформаційні дані
1.
Дата народження
2.
Стать
жіноча
3.
Нагороди
4.
Посада
вчитель фізики
5.
Присвоєна категорія, звання
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
 ЧНУ
8.
Спеціальність за освітою
     вчитель хімії
9.
Загальний педагогічний стаж
10.
З якого часу працює в даному закладі
2015 р.
11.
Предмет, який викладає
фізика
12.
Домашня адреса, телефон
м.Заставна, вул.


Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Кривак Наталія Георгіївна
Інформаційні дані
1.
Дата народження
12.11.1982 р.
2.
Стать
жіноча
3.
Нагороди
Заст. Відділ освіти
4.
Посада
вчитель біології
5.
Присвоєна категорія, звання
вища
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧНУ 2005; ЧНУ 2007
8.
Спеціальність за освітою
вч. біології та хімії, психолог
9.
Загальний педагогічний стаж
11 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
2005 р.
11.
Предмет, який викладає
біологія, основи здоров'я, природознавство
12.
Домашня адреса, телефон
с. Веренчанка, вул..Шевченка


Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Поклітар Лариса Петрівна
Інформаційні дані
1.
Дата народження
16.12.1973 р.
2.
Стать
жіноча
3.
Нагороди
Заст. Відділ освіти 2015
4.
Посада
вчитель біології
5.
Присвоєна категорія, звання
вища
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧДУ 1996 р.
8.
Спеціальність за освітою
вч. біології
9.
Загальний педагогічний стаж
19 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
1998 р.
11.
Предмет, який викладає
Біологія, основи здоров'я, природознавство
12.
Домашня адреса, телефон
с. Веренчанка

Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Кривак Юрій Васильович
Інформаційні дані
1.
Дата народження
13.08.1980 р.
2.
Стать
чоловіча
3.
Нагороди
4.
Посада
Директор школи, вчитель інформатики
5.
Присвоєна категорія, звання
спеціаліст І категорії,
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧНУ 2003, ЧНУ 2010
8.
Спеціальність за освітою
вч. Укр..мови та літ., труд навч, осн.інформ.
9.
Загальний педагогічний стаж
12 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
2004 р.
11.
Предмет, який викладає
інформатика
12.
Домашня адреса, телефон
с. Веренчанка, вул..Шевченка

Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Мороз Ростислав Васильович
Інформаційні дані
1.
Дата народження
23.04.1988 р.
2.
Стать
чоловіча
3.
Нагороди
4.
Посада
вчитель
5.
Присвоєна категорія, звання
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧНУ 2009 р.
8.
Спеціальність за освітою
Бакалавр, прикладна фізика
9.
Загальний педагогічний стаж
4 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
2011 р.
11.
Предмет, який викладає
Інформатика, трудове навчання
12.
Домашня адреса, телефон
с. Веренчанка,



Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Васкан Марія Георгіївна
Інформаційні дані
1.
Дата народження
03.05.1981 р.
2.
Стать
жіноча
3.
Нагороди
4.
Посада
вчитель географії
5.
Присвоєна категорія, звання
спеціаліст І категорії,
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
ЧНУ ім.Юрія Федьковича
8.
Спеціальність за освітою
Вчитель біології і хімії
Вчитель географії
9.
Загальний педагогічний стаж
13 р.
10.
З якого часу працює в даному закладі
01.09.2002 р.
11.
Предмет, який викладає
географія
12.
Домашня адреса, телефон
село Веренчанка, вул..Шевченка 110 А


Веренчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ірини Вільде Заставнівського  району Чернівецької області
Інформаційна картка
(на 1 вересня 2015 р.)
Свищ Олеся Дмитрівна
Інформаційні дані
1.
Дата народження
2.
Стать
жіноча
3.
Нагороди
4.
Посада

5.
Присвоєна категорія, звання
6.
Освіта
вища
7.
Назва навчального закладу, який закінчила
8.
Спеціальність за освітою
9.
Загальний педагогічний стаж
10.
З якого часу працює в даному закладі
11.
Предмет, який викладає
географія
12.
Домашня адреса, телефон
с. Веренчанка,


Методична проблема, над якою працюють освітяни району:

          
Проблема над якою працює школа:
«Впровадження особистісно орієнтовного підходу у процесі формування мотивації навчальної діяльності учнів, виховання в них загальнолюдських та громадянських якостей»


Методична проблема над якою працюють вчителі  природничо-математичного циклу:
«Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості»


Самоосвіта


№ п/п
П.І.П
Проблема над якою працює вчитель
1
Кривак Ю.В.
Формування в учнів розуміння ролі інформаційних процесів у природі, суспільстві, техніці


2
Мороз Р.В.



3
Сав'юк Л.М.
Проблемне навчання учнів на уроках математики


4
Музика С.Д.
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках математики


5
Руснак М.В.
Використання комп’ютерної техніки на уроках фізики


6
Гладюк Г.С.
Використання інтерактивних технологій на уроках фізики


7
Петрусяк І.М.
Міжпредметні звязки


8
Кривак Н.Г.
Використання інформаційних технологій у процесі вивчення біології, основ здоровя та природознавства

9
Поклітар Л.П.
Поєднання колективних, групових та індивідуальних форм навчання на уроках природознавства, біології, основ здоров'я


10
Васкан М.Г.
Шляхи підвищення ефективності сучасного уроку


11
Свищ О.Д.
Формування пізнавальної активності учнів на уроках географії. Виховання економічної освіти учнів.










Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу за 2014 – 2015 навчальний рік.
         Шкільне МО вчителів природничо-математичного напрямку складається з       педагогічних працівників:
Сав'юк Л.М. – вчитель математики, вища категорія
Музика С.Д.  – вчитель математики,
Руснак М.В. – вчитель математики
Петрусяк І.М.  – вчитель хімії, вища категорія, методист
Кривак Ю.В. – вчитель інформатики, І категорія
Мороз Р.В.  – вчитель інформатики,
Кривак Н.Г. – вчитель біології, вища категорія
Поклітар Л.П. - вчитель біології, вища категорія
Васкан М.Г. – вчитель географії, І категорія
Свищ О.Д. - вчитель географії, спеціаліст
Гладюк Г.С. – вчитель фізики, спеціаліст

Сучасному суспільству потрібна творча й активна особистість, здатна проектувати власне майбутнє життя, самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення.
Нажаль, психологи констатують, що випускники шкіл, які приходять на виробництво, часом нездатні самостійно розв'язувати проблеми, мислять стандартно, їм бракує творчої уяви, ініціативи, винахідливості. Розв'язання зазначеної проблеми вимагає якісно нового підходу до виховання та навчання молоді — орієнтаціє навчально−виховного процесу на розвиток творчих здібностей особистості.
Керуючись Указом Президента України «Про програму роботи з обдарованою молоддю» протягом  року  учителі природничо-математичного циклу продовжували працювати над проблемою: Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості”.
  Вчителі предметники усвідомлювали, що в період формування системи освіти потрібно взяти на озброєння все передове, прогресивне, що є в світовій освітянській галузі і одночасно зберегти власні надбання. На засіданні методичного об'єднання розглядались: логічно-математична складова тесту загальної навчальної компетентності, креативні методи навчання та творчі підходи до оцінювання знань учнів; використанням комп'ютерних технологів в практичній діяльності; шляхи корекції та контролю при виставленні тематичних оцінок, що передують тематичний бал. Вивчалися методи роботи та викладання матеріалу вчителями по темах із предметів природничо-математичного циклу.
Вчителі готували доповіді: «Пошукові дослідницькі методи навчання на уроках математики, інформатики, географії»; «Впровадження використання продуктивними технологіями, спрямованими на розвиток креативної особистості учня»; «Виховання національної самоідентичності  на уроках», опрацювали відповідну літературу, проводили відкриті уроки, обговорювали їх, обмінювались досвідом роботи.
Протягом навчального року вчителі Сав'юк Л.М., Кривак Ю.В.,  Мороз Р.В., Кривак Н.Г., Поклітар Л.П., Васкан М.Г.  працювали за новою програмою у 6 класі.
На уроках усі вчителі нашого циклу не тільки подавали новий матеріал, а й заслуховували додаткові матеріали по темах, які готували учні самостійно за допомогою додаткової літератури та інтернету. Вчителі природничо-математичного циклу, проводячи заняття гуртків та факультативів розвивали творчі здібності учнів, збуджували інтерес до предметів та прагнення більше знати.

         На районних предметних олімпіадах учні старшої школи прийняли активну участь і здобули призові місця: 



Під час навчального року в школі були проведені тижні з математики (вчителі Сав'юк Л.М., Гураль Б.В., Музика С.Д.), географії (вчитель Васкан М.Г.), біології  (вчителі Кривак Н.Г., Поклітар Л.П., Любович І.Б. ), тиждень хімії (вчитель Петрусяк І.М.), фізики(вчитель Руснак М.В.), інформатики (вчителі Кривак Ю.В., Мороз Р.В.)
Проведення предметних тижнів показав рівень навчання учнів з предметів. Мета заходів була спрямована на розвиток пізнавального інтересу до наук природничо-математичного циклу.

Наш час швидких темпів інформатизації вимагає широкого застосування таких технологій організації пізнавальної діяльності, які б озброювали раціональними способами досягнення поставленої мети як учителів, так і учнів, а саме - комп'ютерного навчання. Впровадження його в освітній процес стало одним із найактуальніших завдань для членів м.о., які протягом року вдосконалювали навички роботи з електронними джерелами інформації, комп'ютерними програмами, ресурсами Інтернету. Педагоги використовували на уроках математики, географії, фізики, біології, хімії інформаційно - комунікаційні технології, реалізовували власні проекти, педагогічні ідеї, творчі задуми, розробляли електронні сценарії уроків.
           Поряд з цим  важливою залишається  робота з слабо встигаючими учнями. 

Завдання методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу 2015-2016 навчальний рік.

    ·   Здійснення науково-методичного забезпечення розвитку освіти;
·     підвищення виховного  рівня  уроку;
    · оптимально  вибирати  форми і методи  роботи на  уроці і в            
     позаурочний  час;
    ·  продовження впровадження комп’ютерних технологій в практичну діяльність вчителів природничо-математичного циклу.
    ·     виховувати  любов до  навчання, формувати логічне мислення;
·     виробляти в учнів міцні навички роботи з  додатковою  літературою;
·     практикувати взаємоперевірку  учнівських  зошитів;
·     посилити  роботу  по впровадженню новацій, елементів  передового педагогічного досвіду;
·     забезпечити  особистісно-зорієнтований підхід до навчання та розвитку індивідуальності  учня;
·     застосовувати інноваційні  підходи до  навчального  процесу;
·     постійно  підвищувати  рівень самоосвіти  членів методичного  об’єднання;
     · отримати відмінні результати в конкурсах та олімпіадах, в яких будуть брати участь наші вчителі разом з учнями.
     ·     посилити підготовку учнів до проходження ЗНО. Забезпечити високий рівень знань, психологічну адаптацію випускників під час проходження тестування.

                                                                                          Тематика засідань
шкільного методичного об'єднання
вчителів природничо-математичного циклу
на 2015-2016 н.р.
Засідання I
Дата проведення: 02 вересня 2015 р.
Тема: Організаційно-методичне забезпечення викладання предметів природничо-математичного циклу у 2015-2016 навчальному році.
Форма проведення: методична нарада
№ зп
Зміст питання
Форма
роботи
Відповідальний
1
Про роботу ШМО у 2014-2015 н.р. та завдання на 2015-2016 н.р.
Аналіз, обговорення
 Васкан М.Г.- голова ШМО
2
Про особливості вивчення предметів у 2015-2016 н.р. (лист МОН України від 26.06.2015р. №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»)
Опрацювання документів
Васкам М.Г. -
голова ШМО
 3
Про навчально-методичне забезпечення (навчальний план, програми, підручники)
Аналіз
Кривак Ю.В.
4
Про календарно-тематичне планування з предметів відповідно до діючих програм; єдині вимоги до організації навчально-виховного процесу у 7 класі.
Корекція, погодження
Кравчук Н.В. - ЗДНВР члени ШМО

5
Про національно-патріотичне виховання учнів (додаток до наказу МОН України від 16.06.2015 р. №641 «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»)
Опрацювання документів
Васкан М.Г. - голова ШМО
6
Про ведення вчителями шкільної документації
Аналіз за минулий н.р.
Кравчук Н.В. -  ЗДНВР
7

Про врахування календаря знаменних та пам’ятних дат при плануванні роботи ШМО, позакласної роботи з учнями та організації предметних тижнів.
Ознайомлення
Кравчук Н.В. -  ЗДНВР
8
Про організацію діяльності ШМО у 2015-2016 н.р.
Обговорення, затвердження
Васкан М.Г. - голова ШМО

Робота між засіданнями
1)                       Вивчення  інструктивно-методичних листів, рекомендацій, програм і змін до них, змісту та державних вимог до загальноосвітньої підготовки учнів,  орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів.
2)                       Опрацювання предметних статей науково-методичного вісника  «Освіта Буковини».
3)                       Підготовка та проведення шкільного етапу учнівських олімпіад з навчальних предметів (жовтень).
4)                       Підготовка до районних предметних олімпіад (жовтень-листопад)
5)                       Проведення предметних тижнів
6)                       Підготовка до конкурсу: «Колосок – осінній», «Кенгуру».
7)                       Участь у роботі районних методичних об’єднань.



Засідання II
Дата проведення: 23 грудня 2015 р.
Тема: Міжпредметні зв’язки як засіб формування системних знань та життєвих компетентностей учня        
Форма проведення: круглий стіл
зп
Зміст питання
Форма
роботи
Відповідальний
1
Інтегровані уроки – потужний  стимулятор розумової діяльності дитини.
Доповідь
Гладюк Г.С. – вчитель фізики; Музика С.Д – вчитель математики
2
Бінарні уроки як шлях реалізації інтегрованого навчання
Доповідь
Гладюк Г.С. – вчитель фізики; Музика С.Д – вчитель математики
3

Я роблю так (з досвіду реалізації міжпредметних зв’язків)
Повідомлення
Члени ШМО
4
Міжпредметні зв’язки як засіб формування системних знань та життєвих компетентностей учня       
Доповідь
Петрусяк І.М. – вчитель хімії
5
Про результати районних олімпіад з природничо-математичних дисциплін
Аналіз
Кравчук Н.В.,  ЗДНВР
6
Огляд методичної літератури
Експрес-інформування
Брус Д.В. - бібліотекар
                                                   Робота між засіданнями
1)       Самоосвітня робота вчителів, вивчення можливостей використання інтернет-технологій у навчально-виховному процесі.
2)       Участь у роботі районних методичних формувань, шкільних методичних заходах.
3)       Відвідування відкритих уроків  (мета відвідування: спостереження за методами реалізації міжпредметних зв’язків та компетентнісного підходу до навчання)


Засідання III
Дата проведення:   16 лютого 2016 р.
Тема: Використання Інтернет-технологій у навчально-виховному процесі
Форма проведення: семінар
зп
Зміст питання
Форма
роботи
Відповідальний
1.                    
Використання Інтернет-технологій у навчально-виховному процесі
Проект рекомендацій
Кривак Ю.В. – вчитель інформатики
2.                    
Використання Google-maps на уроках географії
Виступ, презентація
Васкан М.Г. – вчитель географії

3.                    
Використання інформаційних технологій у процесі вивчення біології.
Доповідь, презинтація
Кривак Н.Г – вчитель біології
4.                    
Веб – квест як педагогічна технологія

Доповідь,

Мороз Р.В. – вчитель інформатики
5.                    
Про результати обласних олімпіад з природничо-математичних дисциплін
Аналіз
Кравчук Н.В.,  ЗДНВР

Робота між засіданнями
1.        Організація  та проведення консультацій до ДПА та ЗНО.
2.        Підготовка до участі в інтерактивного конкурсу «Колосок – весняний».
3.        Участь у роботі районних методичних формувань, шкільних методичних заходах.
4.        Підготовка творчих звітів вчителів, що атестуються



Засідання IV
 Дата проведення: 06 квітня 2016 р.
Тема: Організаційно-методичне забезпечення проведення державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання
Форма проведення: оперативно-методична нарада
№ зп
Зміст питання
Форма
 роботи
Відповідальний
1.                    
Нормативно-правова та інструктивно-методична база організації та проведення ДПА та ЗНО у 2015-2016 н.р.
Вивчення документів
Кравчук Н.В.,  ЗДНВР
2.                    
Обговорення та погодження завдань для проведення ДПА 
Обговорення
Члени ШМО
3.                    
Відкритий урок як засіб самовдосконалення вчителя
Самоаналіз, обговорення
Члени ШМО
4.                    
Подорож сторінками фахових журналів
Експрес-огляд
Брус Д.В. -бібліотекар
               
Робота між засіданнями
1.       Організація  та проведення консультацій до ДПА та ЗНО.
2.       Підготовка куточків ДПА.
3.       Участь у роботі районних методичних формувань, шкільних методичних заходах.



Засідання V
Дата проведення: 26 травня  2016 року

Тема:  Портфоліо як засіб професійного самовдосконалення вчителя

№ зп
Зміст питання
Форма роботи
Відповідальний
1.                    
Самоаналіз діяльності вчителя
звіт про виконання планів самоосвіти
Члени ШМО
2.                    
Моніторинг навчальних досягнень учнів
Представлення результатів
Кравчук Н.В.,  ЗДНВР
3.                    
Аналізуємо та плануємо разом
Проектування плану роботи ШМО на 2016-2017 н.р.
Васкан М.Г. голова ШМО

Робота після засідання

1.                    Підготовка звіту про роботу шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу для представлення на засіданні педагогічної ради (голова ШМО)
  


                                    VIII. Організація позакласної роботи
Відповідно до річного плану роботи школи ШМО вчителів предметів природничо-математичного циклу передбачає організацію таких заходів:
Предметні тижні
зп
Назва тижня
Терміни проведення
Відповідальні
1.                    



2.                    



3.                    



4.                    



5.                    



6.                    



7.                    




Участь в інтерактивних заочних конкурсах
Конкурс
Умови проведення
Відповідальний
Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок-осінній - 2015» (1-11 кл.)
Дата проведення – 27.112015 року
Заявки –  до 16 жовтня 2015 року
Благодійний внесок – 15 грн
Поклітар Л.П., Кривак Н.Г.
Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру” (2-11 кл.)
Дата проведення – 17.03.2016 року
Заявки – до 12 лютого 2016 року
Благодійний внесок - 15 грн
Сав'юк Л.М., Музика С.Д.
Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок-весняний - 2015»
Дата проведення – 08.04.2016 року
Заявки –  до _________________
Поклітар Л.П., Кривак Н.Г.
                                                        Гурткова робота
№пп
Гурток (предмет)
Вчитель
1.         


2.         


3.         


4.         


5.         


6.         



Графік проведення індивідуальних консультацій

Прізвище вчителя
Клас
День тижня
Час
Місце проведення
1.                    




Кабінет фізики
2.                    




Кабінет інформатики
3.                    




Кабінет інформатики
4.                    




Кабінет математики



Кабінет математики
5.                    




Кабінет географії



Кабінет географії
6.                    




Кабінет біології



Кабінет біології





IX. Робота з  обдарованими дітьми
Заходи
Термін
Прим.
1.         
Організація та проведення шкільних предметних олімпіад
Жовтень (згідно з наказом)

2.         
Підготовка та участь у районних учнівських олімпіадах з навчальних предметів
Листопад-грудень

3.         
Забезпечення участі здібних дітей у конкурсах різного рівня та напрямку
Протягом року

4.         
Залучення обдарованих учнів до проведення заходів під час предметних тижнів
Протягом року

5.         
Відзначення результатів конкурсів на загальношкільних лінійках
Протягом року


6.         
Забезпечення диференційованого підходу на уроках, збагачення навчальних кабінетів матеріалами підвищеної складності
Протягом року


Участь учнів в районних предметних олімпіадах



Предмет
2011-2012 н.р.
2012-2013 н.р.
2013-2014 н.р.
2014-2015 н.р.
2015-2016 н.р.
К-сть учасників
Кількість переможців
Участь у обласному турі
К-сть учасників
Кількість переможців
Участь у обласному турі
К-сть учасників
Кількість переможців
Участь у обласному турі
К-сть учасників
Кількість переможців
Участь у обласному турі
К-сть учасників
Кількість переможців
Участь у обласному турі
Математика















Фізика















Хімія















Біологія















Інформатика















Географія















Трудове навчання

















X. Заходи щодо зміцнення навчально-матеріальної бази
протягом 2015-2016 н.р.

№зп
Заходи
Виконавець
Терміни
Прим.
1.         
Виготовлення роздавального дидактичного матеріалу
Члени ШМО
Протягом року

2.         
Поновлення стендів
Члени ШМО
Протягом року

3.         
Створення та систематизація електронних презентацій для викладання предметів
Члени ШМО
Протягом року

4.         
Виготовлення тематичних буклетів «На допомогу учню»
Члени ШМО
Протягом року

5.         
Здійснити підписку фахових періодичних видань
Члени ШМО
Листопад, травень



Протокол №1
засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу Веренчанської ЗОШ І-ІІІ ст. ім..Ірини Вільде
 від 02 вересня 2015 року
Присутні: всі члени ШМО
Порядок денний
1.      Ознайомлення вчителів з роботою ШМО у 2014-2015 н.р. та завданнями на 2015-2016 н.р.
                                                                                                                      Васкан М.Г.
2.      Про особливості вивчення предметів у 2015-2016 н.р. (лист МОН України від 26.06.2015р. №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»)
                                                                                                                       Васкан М.Г.
3.      Про навчально-методичне забезпечення (навчальний план, програми, підручники)
                                                                                                                       Кривак Ю.В.
4.      Про календарно-тематичне планування з предметів відповідно до діючих програм; єдині вимоги до організації навчально-виховного процесу у 8 класі.
                                                                                                                       Кравчук Н.В.
5.      Про національно-патріотичне виховання учнів (додаток до наказу МОН України від 16.06.2015 р. №641 «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»)
                                                                                                                        Васкан М.Г.
6.      Про ведення вчителями шкільної документації та про врахування календаря знаменних та пам’ятних дат при плануванні роботи ШМО, позакласної роботи з учнями та організації предметних тижнів.
                                                                                                                                  Кравчук Н.В.
Слухали :
1.    Васкан М.Г., яка ознайомила  присутніх з  роботою ШМО у 2014-2015 н.р. та завданнями на 2015-2016 н.р.
2.     Васкан М.Г., яка доповіла вчителям про особливості вивчення предметів у 2015-2016 н.р. (лист МОН України від 26.06.2015р. №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»)
3.    Кривак Ю.В. про навчально-методичне забезпечення (навчальний план, програми, підручники)
4. Кравчук Н.В. Про календарно-тематичне планування з предметів відповідно до діючих програм; єдині вимоги до організації навчально-виховного процесу у 8 класі.
5. Васкан М.Г. про національно-патріотичне виховання учнів (додаток до наказу МОН України від 16.06.2015 р. №641 «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»)
6. Кравчук Н.В. про ведення вчителями шкільної документації та про врахування календаря знаменних та пам’ятних дат при плануванні роботи ШМО, позакласної роботи з учнями та організації предметних тижнів.
Ухвалили:
1.Роботу ШМО в 2014-2015 вважати задовільною. Вчителям-предметникам активізувати позакласну роботу, ширше залучати учнів до участі в різноманітних конкурсах, приділити більше уваги роботі з обдарованими дітьми.
2.  Взяти до уваги рекомендації Міністерства освіти та науки і слідувати їм.
3. Вчителям –предметникам, які викладатимуть в 5 класі познайомитися з рівнем навчальних досягнень учнів за попередній рік, формами роботи вчителів початкових класів, підтримувати постійний зв'язок з класними керівниками .
4. Активно приймати участь в методичній роботі школи, розвивати власну компетентність шляхом використання  на уроках інноваційних технологій навчання.
5. Оформити документацію з охорони праці відповідно до вимог.
6. Підготувати  та провести  І тур шкільних олімпіад з предметів природничо-математичного циклу згідно плану.




Протокол №2
засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу Веренчанської ЗОШ І-ІІІ ст. ім..Ірини Вільде
 від 23 грудня 2015 року
Присутні: всі члени ШМО
Порядок денний

1.        Інтегровані уроки – потужний  стимулятор розумової діяльності дитини.
                                                                                   Гладюк Г.С., Музика С.Д
2.        Я роблю так (з досвіду реалізації міжпредметних зв’язків)
                                                                                       
                                                                                                                     Члени ШМО
3.        Міжпредметні зв’язки як засіб формування системних знань та життєвих компетентностей учня
                                                                                                        Петрусяк І.М.
4.        Про результати районних олімпіад з природничо-математичних дисциплін
                                                                                        
                                                                                                                        Кравчук Н.В.
5.        Огляд методичної літератури
                                                                                                   
                                                                                                                  Брус Д.В.
Слухали :

1.        Доповідь Гладюк Г.С. – вчителя фізики та  Музики С.Д – вчителя математики «Інтегровані уроки – потужний  стимулятор розумової діяльності дитини.»
2.        Вчителів ШМО «Я роблю так» (з досвіду реалізації міжпредметних зв’язків)
3.        Доповідь Петрусяка І.М. «Міжпредметні зв’язки як засіб формування системних знань та життєвих компетентностей учня»
4.         Кравчук Н.В., яка ознайомила присутніх з результатами районних олімпіад з природничо-математичних дисциплін
5.        Брус Д.В., яка доповіла про новинки методичної літератури


Ухвалили:

1. Ознайомити випускників та їх батьків з формою проведення ЗНО, тестовими завданнями 2016 року. Протягом року ширше використовувати на уроках тестову форму перевірки знань в форматі ЗНО.
2. Підготувати  учнів до  ІІІ туру всеукраїнських  олімпіад з предметів природничо-математичного циклу згідно плану.



Протокол №3
засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу Веренчанської ЗОШ І-ІІІ ст. ім..Ірини Вільде
 від 16 лютого 2016 року
Присутні: всі члени ШМО
Порядок денний
1.      Використання Інтернет-технологій у навчально-виховному процесі
                                                                                                          Кривак Ю.В.
2.      Використання Google-maps на уроках географії
                                                                                                         Васкан М.Г.
3.      Використання інформаційних технологій у процесі вивчення біології.
                                                                                                   Кривак Н.Г.
4.      Веб – квест як педагогічна технологія
                                                                                                    Мороз Р.В.
5.      Про результати обласних олімпіад з природничо-математичних дисциплін
                                                                                                           Кравчук Н.В.
                    Слухали :

1.        Доповідь Кривака Ю.В. «Використання Інтернет-технологій у навчально-виховному процесі»
2.        Доповідь Васкан М.Г. «Використання Google-maps на уроках географії»
3.        Доповідь Кривак Н.Г.» Використання інформаційних технологій у процесі вивчення біології»
4.        Доповідь Мороза Р.В. «Веб – квест як педагогічна технологія»
5.        Кравчук Н.В., яка ознайомила присутніх з результатами обласних олімпіад з природничо-математичних дисциплін

Ухвалили:

1. Частіше використовувати інтернет-технології у навчально-виховному процесі
1.Вчителям-предметникам активізувати позакласну роботу, ширше залучати учнів до участі в різноманітних конкурсах, приділити більше уваги роботі з обдарованими дітьми.




Протокол №4
засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу Веренчанської ЗОШ І-ІІІ ст. ім..Ірини Вільде
 від 06 квітня 2016 року
Присутні: всі члени ШМО
Порядок денний
1.      Нормативно-правова та інструктивно-методична база організації та проведення ДПА та ЗНО у 2015-2016 н.р.
                                                                                                                 Кравчук Н.В.
2.      Обговорення та погодження завдань для проведення ДПА 
                                                                                                                 Члени ШМО
3.      Відкритий урок як засіб самовдосконалення вчителя
                                                                                                                 Члени ШМО
4.      Подорож сторінками фахових журналів
                                                                                                                                                                   Брус Д.В.
                    Слухали :

1.      Кравчук Н.В., яка ознайомила присутніх з нормативно-правовою та інструктивно-методичною базою організації та проведення ДПА та ЗНО у 2015-2016 н.р.
2.      Члени ШМО обговорили та погодили завдання для проведення ДПА 
3.      Члени ШМО обговорили питання « Про відкритий урок як засіб самовдосконалення вчителя»
4.      Брус Д.В. здійснила подорож сторінками фахових журналів

Ухвалили:

1.        Вчителям-предметникам  9-х та 11 класів допомогти учням у підготовці  до ДПА





Протокол №5
засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу Веренчанської ЗОШ І-ІІІ ст. ім..Ірини Вільде
 від 26 травня 2016 року
Присутні: всі члени ШМО
Порядок денний
1.      Самоаналіз діяльності вчителя
                                                                                                                  Члени ШМО
2.      Моніторинг навчальних досягнень учнів
                                                                                                                  Кравчук Н.В.
3.      Проектування плану роботи ШМО на 2016-2017 н.р.
                                                                                                                  Члени ШМО



                    Слухали :
1.      Членів ШМО, які здійснили самоаналіз своєї діяльності
2.      Кравчук Н.В., яка ознайомила присутніх з  моніторингами навчальних досягнень учнів з дисциплін природничо-математичного циклу
3.      Члени ШМО здійснили проектування плану роботи ШМО на 2016-2017 н.р.


Ухвалили:

1.         Продовжувати активно приймати участь в методичній роботі школи, розвивати власну компетентність шляхом використання  на уроках інноваційних технологій навчання.

Тематика засідань
шкільного методичного об'єднання
вчителів природничо-математичного циклу
на 2016-2017 н.р.

 Засідання I
Дата проведення: 05 вересня 2016 р.
Тема: Організаційно-методичне забезпечення викладання предметів природничо-математичного циклу у 2016-2017 навчальному році.
Форма проведення: методична нарада
№ зп
Зміст питання
Форма
роботи
Відповідальний
1
 Аналіз роботи вчителів природничо-математичного циклу за 2015-2016 н.р. Затвердження плану роботи на 2016-2017 н.р.
Аналіз, обговорення
 Васкан М.Г.- голова ШМО
2
Опрацювання інструктивних документів Міністерства освіти і науки, Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації, районного відділу управління освіти і науки щодо роботи вчителів математики, фізики, хімії, біології, географії, економіки, інформатики  у 2016-2017 н.р
Опрацювання документів
Васкам М.Г. -
голова ШМО
 3
Про результати здачі ЗНО з предметів природничо-математичного циклу у 2015-2016 н.р. і вироблення рекомендацій щодо усунення недоліків .
Аналіз
Кривак Ю.В.
4
Науково-методичний супровід викладання предметів природничо-математичного циклу за новими програмами відповідно до Державного стандарту повної загальної середньої освіти . Організація навчально-виховного процесу у восьмих класах загальноосвітніх навчальних закладів . Дидактичні можливості підручників для 8-х класів. Прийоми роботи з підручниками.
Корекція, погодження
Кравчук Н.В. – ЗДНВР, члени ШМО

5
Про організацію системної підготовки учнів до Всеукраїнських учнівських олімпіад, інтелектуальних та інтерактивних конкурсів в 2016-2017н.р.
Обговорення,
Васкан М.Г. - голова ШМО
6

Про врахування календаря знаменних та пам’ятних дат при плануванні роботи ШМО, позакласної роботи з учнями та організації предметних тижнів.
Ознайомлення
Кравчук Н.В. -  ЗДНВР

Робота між засіданнями
1)                       Вивчення  інструктивно-методичних листів, рекомендацій, програм і змін до них, змісту та державних вимог до загальноосвітньої підготовки учнів,  орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів.
2)                       Опрацювання предметних статей науково-методичного вісника  «Освіта Буковини».
3)                       Підготовка та проведення шкільного етапу учнівських олімпіад з навчальних предметів (жовтень).
4)                       Підготовка до районних предметних олімпіад (жовтень-листопад)
5)                       Проведення предметних тижнів
6)                       Підготовка до конкурсу: «Колосок – осінній», «Кенгуру».
7)                       Участь у роботі районних методичних об’єднань.

Засідання ІІ
 Дата проведення: 03 жовтня 2016 р.
Тема:  Вдосконалення шляхів формування освіченої, успішно соціалізованої особистості шляхом розвитку творчих здібностей.
Форма проведення: оперативно-методична нарада
№ зп
Зміст питання
Форма
 роботи
Відповідальний
1.                    
Вдосконалення шляхів формування освіченої, успішно соціалізованої особистості шляхом розвитку творчих здібностей.
Доповідь
Музика С.Д – вчитель математики
2.                    
Організація підготовки до участі у І та ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад:
*з математики;
*з фізики;
*з інформатики;
*з астрономії;
*з біології;
*з хімії;
*з географії.
*з економіки
Обговорення та затвердження  завдань шкільних олімпіад
Обговорення
Члени ШМО
3.                    
Ознайомлення вчителів, які будуть атестуватися, з положенням про атестацію.
 Ознайомлення
Васкан М.Г. - голова ШМО
4.                    
Огляд методичної літератури
Експрес-огляд
Брус Д.В. -бібліотекар
               
                                                 Робота між засіданнями
1)       Самоосвітня робота вчителів, вивчення можливостей використання інтернет-технологій у навчально-виховному процесі.
2)       Участь у роботі районних методичних формувань, шкільних методичних заходах.
3)       Відвідування відкритих уроків  (мета відвідування: спостереження за методами реалізації міжпредметних зв’язків та компетентнісного підходу до навчання



Засідання IIІ
Дата проведення: 26 грудня 2016 р.
Тема: Особистий сайт учителя як його особисте портфоліо
Форма проведення: круглий стіл
зп
Зміст питання
Форма
роботи
Відповідальний
1
Підвищення якості уроку через упровадження інноваційних технологій.
Звіт вчителя географії на тему: "Особистий сайт учителя як його особисте портфоліо".
Доповідь
Васкан М.Г. – вчитель географії
2
Про результативність участі учнів у І, ІІ етапах Всеукраїнських олімпіад. Підготовка учнів до ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Повідомлення
Васкан М.Г. –голова ШМО
3

Проблемна технологія як метод формування дослідницьких навичок учнів у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу(з досвіду роботи)
Доповідь
Поклітар Л.П. – вчитель біології
4
Пробне ЗНО.
Повідомлення
Васкан М.Г. –голова ШМО
5
Використання вчителями інноваційних технології на уроках та в позаурочній діяльності.
Обговорення
Члени ШМО
                                                

Робота між засіданнями
1) Вивчення можливостей використання інтернет-технологій у навчально-виховному процесі.
2)Участь у роботі районних методичних формувань, шкільних методичних заходах.
3)Підготовка творчих звітів вчителів, що атестуються


Засідання IV
Дата проведення:   27 лютого 2016 р.
Тема: Організаційно-методичне забезпечення проведення державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання
Форма проведення: оперативно-методична нарада
зп
Зміст питання
Форма
роботи
Відповідальний
1
Нормативно-правова та інструктивно-методична база організації та проведення ДПА та ЗНО у 2016-2017 н.р.

Повідомлення


Васкан М.Г. –голова ШМО

2
Обговорення та погодження завдань для проведення ДПА 
Обговорення

Члени ШМО



3
Підготовка стендової інформаційної наочності для випускників 9 і 11 класів у навчальних кабінетах та інформаційних куточків для батьків та учнів до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання
Ознайомлення
Члени ШМО
4
Нові методи та підходи в організації позакласної роботи з метою підвищення інтересу учнів до предмету, поглиблення знань з предметів природничо-математичного циклу.
Представлення досвіду роботи
Доповідь, презинтація
Сав'юк Л.М. – вчитель математики
5
Про результати обласних олімпіад з природничо-математичних дисциплін
Аналіз
Кравчук Н.В.,  ЗДНВР
                                                       Робота між засіданнями
1.        Організація  та проведення консультацій до ДПА та ЗНО.
2.        Підготовка до участі в інтерактивного конкурсу «Колосок – весняний».



Засідання V
 Дата проведення: 22 травня 2016 р.
Тема: Творчий підхід  до роботи з обдарованими дітьми
Форма проведення: оперативно-методична нарада
№ зп
Зміст питання
Форма
 роботи
Відповідальний
1
Творчий підхід  до роботи з обдарованими дітьми
Обмін досвідом
Члени ШМО
2
Формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров'я, виховання здорового способу життя для успішного майбутнього
Доповідь Обмін досвідом
Кривак Н.Г. – вчитель біології
3
Моніторинг навчальних досягнень учнів
Представлення результатів
Кравчук Н.В.,  ЗДНВР

4
Обговорення пропозицій щодо планування роботи МО на наступний навчальний рік
Обговорення
Члени ШМО
               






Немає коментарів:

Дописати коментар